top of page
Foto van schrijverAnnouck van Erve

Een goed winkel design geeft merk eenheid!

In deze blog wil ik jullie meenemen in de wereld van winkel design. Een winkel interieur is heel belangrijk voor de verkoop van producten. Met het huidige online shoppen is de waarde van het interieur alleen maar gestegen en dus echt essentieel.

Winkel interieur | kleding winkel | klassiek interieur

Beleving in de winkel


Vroeger, voor de tijd van online shoppen, waren de winkelstraten goed gevuld met leuke winkels en genoeg mensen. Al die mensen die daar wekelijks en misschien wel vaker kwamen deden alle boodschappen bij die winkels. Het winkel interieur was in die periode iets minder belangrijk, tegenwoordig is dat een ander verhaal. Vroeger hadden winkels concurrentie om de hoek, nu is die concurrentie wereldwijd. Dit heeft zeker effect op het winkelend publiek en het aantal mensen dat nog de stad in gaat om hun boodschappen te doen.


Tegenwoordig gaat het in een winkel veel meer om beleving. Mensen gaan niet meer de stad in om hun spullen te kopen maar om het gezellige dagje uit en de sfeer in de winkel. Geeft de winkel niet de juiste sfeer en beleving zullen mensen minder snel binnenlopen, de producten kun je namelijk gemakkelijk online halen. Als winkel zijnde moet je een goed interieur hebben, die de juiste mensen aanspreekt en jouw producten op de voorgrond zet.


Winkel design | kleding winkel | klassiek interieur

On- & offline zijn één


De meeste mensen met een winkel hebben ook een website die online shoppen mogelijk maakt. Persoonlijk ben ik van mening dat dat een heel handige tactiek is, de mensen die je niet in de winkel bedient heb je op die manier toch als klant. Vaak zie ik nog, en dat vind ik heel erg jammer, dat de website enorm verschilt qua sfeer met de fysieke winkel. Soms lijkt het erop dat de website  eerder een update krijgt en meegaat met de tijd en dat de winkel daarin achterblijft. Dat vind ik erg jammer, ook het winkel design zou up to date moeten blijven om elke keer maar weer mensen aan te trekken. Natuurlijk, ik onderschat het niet, het is een behoorlijke investering om een goed interieur neer te zetten. Het mooie is dat je het maar één keer hoeft te doen en dan kan de winkel weer 15 tot 20 jaar meegaan. Als je dat dan uitrekent dan vallen de kosten nog enigszins mee.


Een website is een hele mooie basis om het winkel interieur op te baseren. Als je die twee hand in hand neemt, dan heb ik het over de kleuren en vormgeving van de website meenemen in je interieur, dan heb je een hele sterke formule voor je winkel. Als potentiële klanten eerst op je website kijken en dan in je winkel komen dan is het voor hun een warm bad, ze weten precies wat ze kunnen verwachten. Het geeft klanten een prettig gevoel en als bedrijf laat je duidelijk weten waar je voor staat en wat je merk is.



Een goed winkel interieur haalt klanten binnen!



Een goed winkel interieur haalt klanten binnen, daar ben ik 100% van overtuigd. Je laat namelijk aan mensen zien dat je wilt investeren, dat je geeft om kwaliteit en dat je merkeenheid belangrijk vindt. Mensen houden van nieuwe en mooie dingen en van interieurs die in balans zijn. Wordt er een winkel interieur veranderd dan kun je via social media de klanten goed op de hoogte houden, mensen vinden het ontzettend leuk om de verhalen over hun favoriete winkel te lezen. Via social media zullen ook nieuwe klanten de winkel zien en volgen. Als de winkel dan weer opengaat staan er genoeg mensen klaar die het nieuwe winkel interieur komen bewonderen. En natuurlijk niet alleen bewonderen maar die nemen ook allemaal iets mee. Dan het is alleen nog aan de eigenaar om de klanten vast te houden.


Wil je meer lezen over winkel interieurs? Klik dan op onderstaande link




17 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page